skip to Main Content
Šutnja nije zlato

Šutnja nije zlato (2008), medijska kampanja. Kampanja se sastoji od 4 TV spota, jumbo plakata i billboarda.

Scenaristica i redateljica:
Ivona Juka

ŠUTNJA NIJE ZLATO

ŠUTNJA NIJE ZLATO je medijska kampanja s ciljem prevencije rodno uvjetovanog nasilja. Medijska kampanja sastoji se od 4 spota i billboard plakata na temu obiteljskog nasilja, silovanja u vezi i traffickinga, dok četvrti TV spot pokazuje da su sve tri prikazane teme zapravo rodno uvjetovano nasilje.

Slogan kampanje je „Šutnja nije zlato“ (suprotno poslovici „šutnja je zlato“) i svi spotovi emitirani su  na Hrvatskoj televiziji i RTL Televiziji. Obje televizije dale su za kampanju medijski prostor besplatno, a u do kraja rujna 2008. godine do kad je trajala kampanja, procijenjena vrijednost medijskog prostora iznosi preko 17.000.000,00 kn.

Medijski pokrovitelj kampanje bili su i P.I.O. koji je dao besplatna plakatna mjesta za jumbo plakate u vrijednosti od oko 200.000,00 kn , te Večernji list koji je ustupio medijski prostor u vrijednosti 63.052,00 kn.

KAMPANJA

Kampanja „Šutnja nije zlato” ima veliki odjek u javnosti što se najbolje može vidjeti kroz blogove i forume na internetu, gdje su ljudi, nakon što su vidjeli neki od spotova, pokrenuli čitave rasprave o pitanju nasilja u obitelji. Takve online rasprave događaju se i u Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Srbiji, gdje ljudi mogu vidjeti Hrvatsku televiziju i/ili RTL te su bili u mogućnosti vidjeti spotove. Za ovu kampanju je OMG dobio nagradu ERSTE fondacije za najbolju europsku kampanju.

Ostale spotove pogledajte na stranici Multimedija

U sklopu projekta koji je trajao 20 mjeseci, održane su edukacije za profesore i voditelje vannastavnih aktivnosti iz 62 škole iz cijele Hrvatske, kako bi stekli znanja i vještine potrebne za rad s mladima na temu rodno uvjetovanog nasilja. Osim toga, stekli su znanja o tehnikama i oblicima izražavanja u umjetničkim medijima u kojima će raditi s djecom (u projekt se uključilo 800 učenika). Nakon seminara, profesori/ce su predstavili temu rodnog nasilja učenicima/ama, koji/e su potom započeli rad na odabranoj temi vezanoj uz rodno uvjetovano nasilje, koristeći kreativne tehnike kazalište, kratki film, strip ili novinarstvo.

Tijekom pet mjeseci, svaka je grupa realizirala barem jedan projekt. Rezultat je 25 filmova, 16 kazališnih predstava, stripovi iz 12 škola i 10 novinarskih radova. Na završnom događanju kampanje koje je održano u Studentskom centru u Zagrebu 21. lipnja 2008. godine dodijeljene su nagrade najboljim radovima – po tri najbolja rada iz svake kategorije.

Nagrade su dodijelili predstavnici donatora, međunarodnih organizacija i članovi žirija:

  • H.E. Nienke Trooster, Ambasadorica Kraljevine Nizozemske
  • H.E. Ms. Karim Shaharudin Aminahtun, Ambasadorica Malezije
  • Mr. Joonas Heiskanen, Prvi tajnik Veleposlanstva Finske
  • Mr. Christian Ebner, Predsjednik Austrijskog kulturnog foruma
  • Sandra Flegar, UNDP
  • Ivana Roščić – glumica
  • Kristina Jakšić – dramska pedagogica, članica žirija
  • Ivona Juka, OMG, članica žirija
  • Nataša Bijelić – CESI, članica žirija
  • Amir Hodžić, CESI, član žirija
  • Stiv Cinik, animator, član žirija
  • Sanja Cesar, CESI, članica žirija

Nagrađeni radovi:

FILM

  • 1) Osnovna škola Rudeš – “To sam ja”
  • 2) Graditeljsko geodetska škola Osijek – “Oprosti srećo”
  • 3) Strukovna škola Pula – “Tamna strana prve ljubavi”

KAZALIŠTE

  • 1) Gimnazija Ivana Zakmardiija Dijankovečkog, Križevci – “Ma, sve je u redu…”
  • 2) Gimnazija dr. Ivana Kranjčeva, Đurđevac –  “Drugo lice ljubavi Sanje i Marka”
  • 3) Srednja škola Metković – “Marenda”

STRIP

  • 1) III. gimnazija Split “3ska”
  • 2) Info zona Split – “Okovani san”
  • 3) Obrtnička škola Požega “Opasno dobra ponuda

NOVINARSTVO

  • 1) Gimnazija Čakovec – “Rodno uvjetovani stereotipi – o čemu vi to ?!”
  • 2) II. srednja škola Beli Manastir – “Mama i ti si dijete!”
  • 3) Srednja škola Pakrac “Nasilje u adolescentskim vezama problem je i pakračkih srednjoškolaca”

Izvješća:

Pogledajte izvješće o provedbi projekta i istraživanje uspješnosti medijske kampanje.